lørdag 27. juni 2009

Havnet på sykehus i stedet for Vestmarkrittet.


Du verden for en overgang !
Jeg har en ukes tid følt meg uggen i magen og fredag morgen valgte jeg å oppsøke min lege. Jeg fant ut at det ville være klokt å sjekke uggenheten, slik at det ikke skulle skje noen uforutsett på Vestmarkrittet. Dessverre sendte legen meg rett på sykehuset, antagelsen var blindtarbetennelse.

Etter en mengde undersøkelser av stadig nye leger var de skeptiske til om det var blindtarmen. De sendte meg derfor først på røntgen, deretter på CT. Se bilde. Der ble jeg lagt i en science fiction maskin som skulle gi alle svar.

Konklusjonen var klar. Blindtarmbetennelse. Den burde opereres. Problemet var at betennelsen nå hadde spredd seg til andre deler av buken og operasjon var for risikabelt.

Antibiotikakur.
Dermed la de inn en intravenøs hestekur med antibiotika for å stagge betennelsen. Dette ble startet fredag kveld, med fullt kjør hele natten. Lørdag ( idag ) ble det konstatert ytterligere forverring. Hestekuren fortsetter, så er det å håpe at blodprøvene viser bedring i morgen.

Det gjelder å være i god form.
Grunnen til at legene var skeptiske til at det var blindtarmen i første runde, var min ekstremt gode allmenntilstand. Ingen feber, lav hvilepuls og smertene var til å holde ut. Med den omfattende betennelsen forstår ikke legene at dette er mulig. Ingen går oppreist i den tilstanden. Alle ville få høy hvilepuls og høy feber. CT maskinen ga svaret.

Det er ingen tvil om at det gjelder å være så frisk som mulig når du blir syk. For meg gjelder det kosthold og trening. Herbalife har vært min viktigst kilde til god ernæring.

Ingen kommentarer: